TÜRKİYE GAZETECİLER SENDİKASI (TGS)
PERSONEL YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM: AMAÇ VE KAPSAM
MADDE 1- Amaç
1.1. Türkiye Gazeteciler Sendikası (TGS), Sendika Tüzüğü’nde yer alan amaçları çerçevesinde üyelerinin olduğu gibi çalışanlarının da ekonomik ve sosyal hak ve çıkarlarını koruma ve geliştirme amacını taşır. Bu amacın gerçekleştirilmesinde, İnsan Hakları Evrensel Bildirgesine dayalı, sosyal, ekonomik ve demokratik haklardan kuvvet alır. TGS, işçi sınıfı öncülüğünde insan haklarına bağlı demokratik, sosyal hukuk devleti ilkelerine dayalı emeğin en yüce değer olduğu bir toplumun inşası için çaba gösterir. TGS, çalışanlarının, insanlık onuruna yakışan ve sosyal adalet ilkelerine uygun bir yaşam düzeyine ulaşmalarını sağlamayı amaç edinir ve yaptıkları işe uygun adil bir ücret sistemine kavuşturulmaları için çalışır. TGS, çalışanlarının geleceğe güvenle bakmalarını sağlayacak sosyal güvenlik sisteminin geliştirilmesini ve yürütülmesini sağlayacak çabalarda bulunur.
1.2. TGS, iş yaşamında, çalışanlarının beden ve ruh sağlığını korumak, gelişmesini sağlamak ve işçi hakları yönünden her türlü istismarı ve sömürülmeyi engelleyecek, toplumsal cinsiyete, duyarlı işçi sağlığı ve iş güvenliği için çalışma yürütür ve gerekli önlemleri alır. TGS, işçi ve işveren ilişkilerinin, özgürlük, eşitlik ve demokrasi temelinde yürütülmesini sağlamayı hedefler. TGS, çalışanlarının, toplum içinde birey olarak kendilerine olan güvenini ve gücünü arttırmayı amaçlar. TGS, dil, din, mezhep, ırk, renk, cinsiyet kimliği, cinsel yönelim, felsefi inanç ve siyasal düşünce ayrımı yapmadan işçilerin sınıf bilinci ve emeğin çıkarları doğrultusunda bütünleşmesi için mücadele eder.
1.3. TGS, sendika olmanın gereği olarak üyeleri kadar çalışanları için de çalışma ilişkileri ve hakları bakımından gerekli önlemleri almayı ve buna dair tüm adımları atmayı bir sorumluluk olarak üstlenir.
1.4. Sendika, bir yandan kurumsal ihtiyaçlar doğrultusunda kendisini esnek ve uygun bir biçimde yönetirken bir yandan da kurumun temel yapıtaşlarından olan insan kaynağının hak, barış ve refahını gözetecek bir insan kaynağı yönetimi standardı oluşturmayı önemser. Bu standartların, çeşitliliğin getirdiği katkıları gözetecek, objektif, tutarlı, kapsayıcı ve ayrımcılığı önleyici bir şekilde tanımlanmasını benimser.
MADDE 2 – Kapsam
2.1. TGS için hizmet akdi ile çalışanlar bu yönetmelik kapsamındadır.
İKİNCİ BÖLÜM: GENEL İLKELER
MADDE 3- Genel İlkeler
3.1. TGS;
a) Dil, din, mezhep, ırk, renk, cinsiyet kimliği, cinsel yönelim, felsefi inanç ve siyasal düşünce ayrımı yapmadan işçilerin sınıf bilinci ve emeğin çıkarları doğrultusunda bütünleşmesi için mücadele eder.
b) Cinsiyet eşitliğine dayalı demokrasinin inşası için evde ve çalışma hayatının her alanında, örgütlü olduğu işyerlerinde, sendikanın iç işleyişinde, sendika yönetiminde, sendikal çalışmalarda, toplu sözleşmelerde kadın-erkek eşitliğini esas alır, bunların gereğini yerine getirir. Bu nedenle her türlü iş ilişkisinde, iş ve çalışma duyurusundan başlayarak, din/inanç, renk, ırk, cinsiyet, cinsel yönelim, cinsiyet kimliği, cinsiyet ifadesi, hamilelik, engellilik, yaş/yaşlılık, toplumsal statü, etnik kimlik, kalıcı hastalık, fiziksel durum, medeni hal, siyasi ya da felsefi görüş ve benzeri nedene dayalı olarak ayrımcılığı yasaklar. Bu doğrultuda işçilerin cinsel yönelim ve cinsiyet kimliğinden ötürü ayrımcılığa uğramalarına, işe alınmamalarına, işten atılmalarına engel olmak için çaba sarf eder, bunun için gerekli önlemlerin alınmasını sağlar. Kadına yönelik her türlü şiddete (cinsel, fiziksel, psikolojik) ve ayrımcılığa karşı mücadele eder ve politika üretir. Bu politikaların uygulanmasını sağlar. Bu politikalar uygulanırken ortaya çıkan anlaşmazlıklarda belirleyici oy kadınların oyudur.
c) İş yaşamında ayrımcılığı ortadan kaldırmak için politika geliştirir ve dezavantajı ortadan kaldıracak gerekli özel önlemleri alır; ayrımcılığa maruz bırakılan gruplara öncelik verir.
d) Çalışanların kişisel ve mesleki gelişimlerini desteklemeyi temel bir ilke olarak benimser.
e) Çalışanların mesai saatleri dışında diğer kurumlara vereceği kapasite geliştirici faaliyetleri çalışma saati olarak tanımlanır. Ücret ve izin politikası kapsamında ele alınır.
f) Çalışanların fiziksel, zihinsel ve ruhsal sağlıkları ile güvenliklerini yeterli düzeyde güvence altına almakla yükümlüdür.
g) Çalışanların beceri, yatkınlık, donanım ve yetkinliklerine ilişkin farklı pozisyonlarda farklı düzeyler belirleyebilir. Ancak her zaman eşit işe eşit ücret ilkesi benimsenir. Kıdem nedeniyle kazanılan haklar gözetilerek, din/inanç, renk, ırk, cinsiyet, cinsel yönelim, cinsiyet kimliği, cinsiyet ifadesi, hamilelik, engellilik, yaş/yaşlılık, toplumsal statü, etnik kimlik, kalıcı hastalık, fiziksel durum, medeni hal, siyasi ya da felsefi görüş ve benzeri farklılıklar sebebiyle çalışanlar arasında ücrete dayalı bir farklılaştırılmaya gidilmez.
h) Evrensel insan hakları ve çalışan hakları standartlarını uygulamakla yükümlüdür.
Bunun yanı sıra, Türkiye’deki hukuk sistemi içerisindeki ilgili tüm mevzuata tam olarak uyum sağlar.
ı) Çalışanlarıyla, karşılıklı güven ve anlayış, şeffaflık, hakkaniyet, adalet, yardımlaşma ve dayanışma ilkeleri çerçevesinde iletişim kurar.
İ) Çalışma alanındaki sendikal gelişmeleri takip eder ve çalışanlar lehine olan uygulamaları gündemine alır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM: İSTİHDAM SÜREÇLERİ
MADDE 4-İşe Alım ve İşten Ayrılma Süreçleri
4.1. Bütün işe alımlar hedefe yönelik ve etkili bir planlama sürecinin sonucunda belirlenecek ihtiyaçlara göre yapılır. İstihdam alanının açılması önerisi ekipten herhangi biri tarafından gündeme getirilebilir. Önerinin değerlendirmeye alınması için hangi alanda, neden istihdama ihtiyaç olduğu, açılması önerilen istihdam alanının görev ve yetkilerinin neler olacağı, açılması önerilen istihdam alanının kurumun genel stratejisi/hedefi/misyonu ile ilişkisinin ne olacağı konuları dikkate alınır. Değerlendirmeye alınacak olan öneriler, TGS Genel Merkez Yönetim Kurulu toplantısında tartışılır. Gerekçeli karar tüm ekip ile paylaşılır.
4.2. İş alanlarında her türlü ayrımcılığı engelleyecek önlemler alınır. İşin nitelikleri ve gereksinimleri konusunda adayların en doğru ve eksiksiz biçimde bilgilendirilmeleri esastır.
4.3.Açılan pozisyonların niteliğine bağlı olarak, Sendika yönetimi iş ilanlarını öncelikle mevcut çalışanlara, ardından sendika dışına açmayı uygun görebilir. Gerektiğinde TGS Genel Merkez Yönetim Kurulu kendi personeli arasında görevlendirme-ile pozisyon değişikliği yapabilir. Yönetim Kurulu’nun önerdiği kişilere doğrudan çağrı da yapılabilir. İşe alımlarda Sendika web sitesinde ilan açılarak, mevcut özgeçmişler değerlendirilerek ya da bu konuda danışmanlık hizmeti veren firmalar ile de çalışılabilir.
4.4. İşe alım süreçlerinin tamamında, işe alım görüşmelerinde, değerlendirme ve karar alma süreçlerinde her zaman en az iki kişilik bir jürinin kurulması esastır. Jüride cinsiyet eşitliği vazgeçilmez bir unsurdur. Mümkün olduğu durumlarda yapılacak görüşmelerde ilgili pozisyonla yakın çalışacak kişilerin de jüride bulunması esastır.
4.5. İşe alım görüşmelerinin adil ve eşit gerçekleşmesi için gerekli tüm önlemler alınır. Bunun için önceden hazırlanmış kıstasların kullanılması temel bir gerekliliktir. İşe alım kararı alınırken tüm adaylara uygulanan objektif kriterler dışında başka unsurlar gözetilemez.
4.6. Bütün iş sözleşmeleri uluslararası ve ulusal çalışma standartları ve mevzuatına uygun olarak düzenlenir.
4.7. İşe alınan çalışanları uyum sürecinde desteklemek için ilgili ekip arkadaşları veya direktörü tarafından bir işe başlama planı uygulanır. İşe başlama planı, yeni bir pozisyona geçen, terfi alan veya uzun bir izinden (ebeveynlik veya araştırma izni gibi) geri dönen mevcut çalışanlar için de uygulanır.
4.8. Çalışanların kendi rızalarıyla işten ayrılmaları durumunda işten ayrılma süreci/deneyimi öğrenen örgüt olma ilkesiyle ele alınır. TGS Yönetim Kurulu üyelerinden bir kişiyle işten ayrılma mülakatı yapar.
4.9. Çalışanların işten çıkarılması TGS için her zaman son seçenektir. İşten çıkarmalar için TGS Yönetim Kurulu görevlidir. Kriz durumlarında işten çıkarmanın nedenlerinin ve gerçekleşeceği koşulların herkes tarafından bilinmesi sağlanır.
4.10. Bütün çalışanların geçerli bir sözleşmesi olur. Belirli Süreli Sözleşmeler sadece belirli bir pozisyonun vekâleti, kısa süreli ihtiyaçlar ve projeler veya özel olarak fonlanan pozisyonlar için uygun olan hallerde kullanılır.
4.11. Bütün pozisyonlar için detaylı tasarlanmış iş organizasyonu belirlenmiştir (bkz. İş Organizasyon Şeması). Çalışanların işlerini etkili bir biçimde yapabilmesi için bu şema, işin içeriğini, sorumluluk derecesini, karar alma yükümlülüğünü kapsar.
4.12. Yeni başlayan çalışanların örgütün amaçlarını anlaması ve aidiyet hislerinin geliştirilmesi için onlara Sendika vizyonu, misyonu, değerleri ve hedefleri hakkında bilgi verilir.
4.13. Çalışanların performanslarından beklenenleri ve yaptıkları işin Sendika’nın hedeflerine nasıl katkıda bulunduğunu anlamaları için onlara verilen iş tanımı açık ve net olur.
4.14. Yeterli araştırma yapılmadan ve bireye zamanında ve adaletli bir şekilde cevap hakkı verilmeden kişiye dair herhangi bir disiplin kararı verilmez.
4.15. Performans yetersizliği sebebiyle çalışanın işine son vermek adına resmi adımlar atılmadan önce performansını arttırabilecek bütün mantıklı seçenekler araştırılır ve itiraz hakkı verilir. İşe son verme süreci ve ilgili ödemeler hukuka uygun ve en iyi şekilde yönetilir.
4.16. “Türkiye Gazeteciler Sendikası Personel Yönetmeliği” personel özlük dosyalarına eklenir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM: ÜCRETLER VE DİĞER ÖDEMELER
MADDE 5- Ücretler
5.1. Türkiye Gazeteciler Sendikası tüm çalışanları için SGK primlerini ve vergileri eksiksiz öder. Çalışanların ücretleri ayın son ile ilk üç günü içinde ödenir.
5.2. Türkiye Gazeteciler Sendikası’nda şu pozisyon kategorileri vardır:
a) Üst Düzey Yönetim (TGS Genel Merkez Yönetimi)
b) Proje Pozisyonları ( Proje Yöneticisi, Proje Koordinatörü, Proje Asistanı)
c) Uzman Pozisyonları (Örgütlenme Uzmanı, TGS Akademi Koordinatörü, Editör, Finans Uzmanı, Avukat, Danışman )
d) Destekleyici Pozisyonlar (Yönetici Asistanı, Temizlik Destek Personeli)
5.3. Çalışmalar ve programlar doğrultusunda yeni pozisyon kategorileri oluşabilir. Bu kategoriler çerçevesindeki temel ücret aralıkları TGS Yönetim Kurulu ve Genel Kurulun onayladığı tahmini bütçe çerçevesinde belirlenir.
5.4. Türkiye Gazeteciler Sendikası’nda ücretler hiçbir zaman asgari yaşam standartlarını karşılayamayacak bir düzeye çekilemez. Kurumun finansal durumundan kaynaklanan olası zorluklar ve bundan dolayı zamlara uygulanan olağanüstü kısıtlamalar durumunda çalışanlar arasındaki eşitlik ve en düşük ücretlilerinin geçim durumuna göre gözetilir.
MADDE 6- Diğer Ödemeler
6.1. Zamlar bütçenin imkân verdiği oranda TGS Yönetim Kurulu kararıyla ücretlere yansıtılır.
6.2. Dönemsel aralıklarla TGS Yönetim Kurulu bütçe değerlendirmesi yaparak çalışanlara yıllık bir ikramiye ödemeye karar verebilir.
6.3. Çalışanlara verilen yemek ödeneğindeki artışlar dönemsel olarak gözden geçirilerek belirlenir.
BEŞİNCİ BÖLÜM: GENEL ÇALIŞMA KURALLARI VE İLKELERİ
MADDE 7- Çalışma Süreleri ve Fazla Mesai
7.1. Normal çalışma süresi günde 8 (sekiz) saat, Cumartesi ve Pazar hariç olmak üzere haftada 5 (beş) gün, toplam 40 (kırk) saattir. Günlük çalışma süresine 1 saatlik yemek ve dinlenme süresi dâhil değildir.
7.2. Günlük 8 saat ve haftalık normal iş süresi olan 40 saatin üstünde yapılan her türlü çalışma fazla mesai sayılır. Fazla mesai zaman çizelgesiyle kayıt altına alınır ve 8 saati bulan fazla mesai için 1 gün izin kullanılır. Ulusal bayram ve genel tatil günlerinde çalışma yapılması veya çalışanın çalışmaya hazır bekletilmesi halinde 1 gün izin kullanılır. Çalışanın Türkiye Gazeteciler Sendikası tarafından işyerlerinden başka bir yerde çalıştırılmak üzere gönderilmesi halinde yolda geçen süreler çalışılmış gibi iş süresinden sayılır.
7.3. Fazla mesai süresi miktarı kadar ücretli izin kullanılır. Fazla mesaiye bağlı izin kullanımı için Sendika Genel Sekreteri bilgilendirilir.
7.4. Çalışanların fazla mesai ortaya çıkarmayacak şekilde planlama yapmaları ve çalışmaları özendirilir.
MADDE 8- Çalışılmış Gibi Sayılan Durumlar
8.1. Aşağıda belirtilen süreler, yıllık ücretli izin hesabında ve işyerindeki kıdem tazminatı süresi bakımından çalışılmış gibi sayılır:
a) Çalışanın uğradığı kaza ya da yakalandığı hastalıktan ötürü (3 iş gününü geçen sağlık mazeretlerinde sağlık raporu beklenir) işine gelemediği günler,
b) Çalışmakta olduğu işyerlerinde geçici nedenlerden dolayı işin tatil edilmesinden kaynaklanan çalışmadan geçirdiği süreler,
c) Çalışanların kendilerini geliştirmek için katıldığı eğitimler.
MADDE 9- Çalışma Zamanı
9.1. Bütün faaliyetler ve izinler kesinleştikleri zaman Sendika Genel Sekreterine bildirilir.
9.2. Hafta sonları, ulusal bayram ve genel tatil günlerinde yapılan mesailer kayıt altına alınır.
9.3 Fazla mesai sebebi ile kullanılan izin günleri bu faaliyet ile günde 8 saati aşmayacak şekilde kayıt altına alınır ve çalışmayı takip eden 1 ay içinde kullanılır.
9.4 Şehir dışı çalışmalar sebebi ile yolda geçen zamanın başlangıç ve bitiş saatleri kayıt altına alınır. Seyahat için yolda geçen zaman mesai süresinin içinde sayılır.
9.5 Türkiye Gazeteciler Sendikası’nda mesajlaşma araçları (whatsapp, telegram, signal vb.) gruplarının esas amacı hızlı haberleşmedir. İşe dair iletişim için, özellikle mesai dışında, kullanılması tercih edilmez. İş amaçlı haberleşme için esas iletişim aracı e-postadır.
9.6. Sendika kurum kültürü fazla çalışmayı değil verimli çalışmayı benimser ve kişilerin kendilerini tükenme sendromundan korumasını ve sınırlara saygıyı içerir. Sendika’nın hazırladığı oryantasyon programı çalışanın iyi olma halini, fiziksel, ruhsal iyilik ve güvende olma hallerini destekleyecek önlemleri içerir. Çalışanın fazla mesaiye/işe dair sınır koyması özendirilir.
MADDE 10- Uzaktan Çevrimiçi Çalışma Düzeni
10.1. Çalışanlar tam zamanlı olarak uzaktan çevrimiçi çalışmak zorunda kaldıklarında artan ev içi emek sebebiyle 1 iş günü içindeki yemek ve dinlenme süresi 1 saat olarak tanımlanır.
10.2. Çevrimiçi çalışmanın uzun süreli olduğu durumlarda ofis ortamında ihtiyaç duyulan materyallerin sağlanmasından TGS sorumludur.
MADDE 11- Çalışanların Kişisel Gelişiminin Desteklenmesi
11.1. TGS çalışanların kişisel ve mesleki gelişimlerini destekler.
11.2. Sendika çalışmalarına katkı sağlayacak geliştirici kurs vb için koşullar doğrultusunda finansal kaynak yaratmaya çalışır.
ALTINCI BÖLÜM: İZİNLER
MADDE 12- Yıllık Ücretli İzin
12.1. İşyerine girdiği günden başlayarak deneme süresi de içinde olmak üzere çalışanın yıllık ücretli izin hakkı vardır.
• Hizmet yılı 1 yıldan 5 yıla kadar hizmet süresi olanlara 14 gün;
• 5 yıldan fazla 15 yıldan az hizmet süresi olanlara 21 gün,
• 15 yıl ve daha fazla hizmet süresi olanlara 26 gün
12.2. Yıllık ücretli izin günlerinin hesabında, izin sürelerine rastlayan bu sözleşme ile belirlenmiş hafta tatili, ulusal bayram, genel tatil ve Sosyal Güvenlik Kurumunca yetkilendirilmiş sağlık kuruluşu raporuyla belirlenmiş istirahat günleri, izin süresinden sayılmaz.
12.3. İşveren tarafından yıl içinde verilmiş bulunan başka ücretli ve ücretsiz izinler veya dinlenme, hastalık izinleri yıllık izinden mahsup edilemez.
12.4. Yıllık iznin hak edişten itibaren bir yıl içinde kullanılır.
MADDE 13- Hastalık, Bakım ve Regl İzni
13.1. Çalışanların 3 günden fazla istirahat gerektiren halleri bulunduğu durumlarda, hastane tarafından verilecek raporlar Türkiye Gazeteciler Sendikası tarafından geçerli sayılacaktır. Çalışanın hizmet akdi istirahatli kılındığı sürece feshedilemez. Kronik hastalığı olan çalışanların hastalığın sürekliliğine dair bir kereye mahsus rapor getirmeleri yeterlidir.
13.2. Bakmakla yükümlü (çocuk, ebeveyn, kardeş, eş, partner vb) olduğu kişi hastalandığında kişiler 7 güne kadar bakım izni kullanabilir. Bakım izni süresince çalışmaların nasıl yürütüleceği, iş devri, çevrimiçi çalışma gibi durumlar hastalığın koşullarına göre çalışan ile ekip arkadaşları arasında planlanır.
13.3. Kadın çalışanlar regl izni, hormon tedavisi gibi ihtiyaçlarından dolayı ayda bir gün izin kullanma hakkına sahiptirler.
13.4. Bu izinler yıllık izinden düşülmez.
MADDE 14-Ebeveynlik ve Süt İzni
14.1. Kadın çalışanların doğumdan önce sekiz ve doğumdan sonra sekiz hafta olmak üzere toplam on altı haftalık süre için ebeveynlik izni kullanır. Eşinin doğum yapması hâlinde ise baba olan çalışan beş gün ebeveynlik izni kullanır. Çoğul gebelik halinde doğumdan önce çalıştırılmayacak sekiz haftalık süreye iki hafta süre eklenir. Ancak, sağlık durumu uygun olduğu takdirde, doktorun onayı ile kadın çalışan isterse doğumdan önceki üç haftaya kadar işyerinde çalışabilir. Bu durumda, kadın çalışanın çalıştığı süreler doğum sonrası sürelere eklenir. Kadın çalışanın erken doğum yapması halinde ise doğumdan önce kullanamadığı çalıştırılmayacak süreler, doğum sonrası sürelere eklenmek suretiyle kullandırılır.
14.2. Kadın çalışanlara günde toplam bir buçuk saat süt izni verilir. Bu sürenin hangi saatler arasında ve kaça bölünerek kullanılacağını çalışan kendisi belirler. Bu süre günlük çalışma süresinden sayılır.
MADDE 15- Diğer İzinler
15.1 İşçiye; evlenmesi veya evlat edinmesi ya da ana veya babasının, eşinin, kardeşinin, çocuğunun ölümü hâlinde üç gün ücretli izin verilir.
15.2. Taşınan çalışana 1 gün ücretli taşınma izni verilir.
MADDE 16- İzinlerin Kullanımı
16.1. Her türlü izin, istisnai durumlar haricinde, en az iki iş günü önce Sendika Genel Sekreterine bildirilir. İzinlerin çalışan tarafından ortak takvime girilmesi gerekir.
YEDİNCİ BÖLÜM: ÇALIŞANLARIN SAĞLIK VE GÜVENLİĞİ
MADDE 17- Çalışanların Sağlık ve Güvenliğinin Korunması
17.1 TGS, çalışanların çalışma süreleri içinde sağlık ve güvenliklerinin korunmasından sorumludur. Bu çerçevede gerekli her türlü önlemi almak için düzenli olarak çalışmada bulunur.
17.2. TGS ofislerinde sigara içilmez.
17.3.TGS ofislerinin ve çalışma ortamlarının gerekli asgari hijyen ve temizlik kurallarına uygunluğu, herkesin birbirine karşı ortak sorumluluğudur.
17.4. Salgın hastalık durumlarında çalışanların sağlıklarını korumak adına TGS gerekli önlemleri almak ve uyarıları yapmakla yükümlüdür.
MADDE 18- Tacizden Koruma
18.1. Çalışanların tacizden korunması için her türlü önlemi almak TGS’nin sorumluluğudur.
SEKİZİNCİ BÖLÜM: SORUMLULUK KURALLARI
MADDE 19-Sorumluluklar
TGS’nin Sorumlulukları
19.1. TGS Yönetim Kurulu gözetim borcu ve çalıştıran sıfatıyla sorumluluk çerçevesinde tüm bu belgenin kapsadığı kişilerin korunmasından sorumludur. Yönetim Kurulu çalışanlara yönelik olarak işveren yetkilerini bu amaçla kullanmakla yükümlüdür.
19.2. Tüm çalışanlar kendi ihlalleri açısından hem mağdura hem işverene yönelik sorumludur.
19.3. Makul gözetim yükümlülüğünü yerine getirmediği ve gereken özeni göstermediği takdirde, Yönetim Kurulu üyeleri kendi ihlalinden sorumlu olmanın yanı sıra çalışanların ihlallerinden de çalıştıran sıfatıyla sorumludur.
Çalışanın Görev ve Sorumlulukları
19.4. Çalışan iş görüşmesinde belirtilen ve iş sözleşmesinde yazan görev ve sorumlulukları
yerine getirmekle sorumludur.
19.5. Çalışan, Sendika’nın onayı olmaksızın başka bir işte çalışamaz, hizmet veremez. Çalışan, Sendika’nın önceden onayı olmaksızın işi nedeniyle temas ettiği veya bağlantı içerisinde bulunduğu veya bulunacağı bir kuruluş ya da kişiden herhangi bir ücret kabul edemez ve sair surette de çıkar sağlayamaz. Kabul veya sağlamanın kaçınılmaz olması halinde, Çalışan, yöneticisini derhal haberdar etmekle yükümlüdür. Çalışan görevini sürdürürken veya sair zamanlarda Sendika’nın itibarını zedeleyecek veya zarara uğratacak tavırlardan kaçınacaktır.
19.6. Çalışan, görev ve sorumlulukları ve Sendika ile ilgili bilgilerin gizliliğini sağlamakla yükümlüdür. Hizmet ilişkisi devam ettiği süre içinde ve iş akdinin sona ermesinden sonra işiyle ilgili olarak çalışması sırasında elde ettiği herhangi bir bilgiyi açıklamayacak ve Sendika çıkarlarına aykırı şekilde kullanmayacaktır. Aksi yapılması durumunda sendikanın tazminat davası açma hakkı olduğunu kabul edecektir.
19.7. Sendika Çalışan’a görev ve sorumluluklarını yerine getirmesini sağlayacak teçhizat ve ilgili ekipmanı sağlamakla yükümlüdür. Çalışan, bu teçhizat ve teçhizatı kendisine verilen talimatlara uygun şekilde kullanmak ve muhafaza etmekten sorumludur.
19.8. Çalışan görev ve sorumlulukları dahilinde olan kayıtları, ilgili bilgi ve belgeleri Hizmet Sözleşmesinin sona ermesi halinde işverene teslim etmelidir.
DOKUZUNCU BÖLÜM: ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER VE YÜRÜRLÜK
MADDE 20 Tamamlayıcı Kurallar
20.1. Bu Yönetmelikte belirtilmemiş olan konularda, Sendikanın tüzük, yönetmelik ve benzeri
belgeleriyle birlikte genel hukuk kuralları geçerlidir. Yönetmelik içindeki hükümler hukukun sağladığı korumayı zayıflatacak şekilde çalışan aleyhine yorumlanamaz.
MADDE 21- Erişilebilirlik
21.1. Bu Yönetmeliğin erişilebilirliğini sağlamak TGS Yönetim Kurulu’nun sorumluluğundadır. Sendika için çalışılmaya başlandığı gün, bu Yönetmelik kapsamında olan kişilerin bu belgeyi okuduklarına dair imzalı bir belge personel özlük dosyasına eklenir.
MADDE 22- Yürürlük
22.1. Bu Yönetmelik, 11/03/2024 tarihli 25 No’lu Yönetim Kurulu kararı ile kabul edilerek, aynı tarihte yürürlüğe girmiştir.
MADDE 23- Yürütme
23.1. Bu Yönetmelik hükümlerini Sendika Yönetim Kurulu yürütür.